top of page

POP

Artistiek competent.

Ik wil meer vanuit eigen ideeen gaan werken. Deze periode was het vooral vanaf foto's namaken. Dit kwam vooral omdat ik snel werk wilde hebben voor de expositie en het branden zelf al veel tijd zou gaan kosten.

Daarna kwamen mijn eigen ontwerpen pas.

Ik wil de volgende keer meer vanuit eigen visie werken en geheel eigen ontwerpen maken. Het gebruiken van meer materialen en andere materialen dan het gebruikelijke vond ik leuk en interessant om te doen. Hier wil ik mee verder.

Leerdoelen.

1. Volgend jaar ga ik een eigen visie over het desbetreffende onderwerp ontwikkelen en vanuit die visie ontwerpen maken.

Specifiek: Ik ga vanuit mijn eigen visie en probleem ontwerpen maken

Meetbaar: Ik ga in iedergeval 1 werk maken waarbij ik mijn eigen visie en probleem gebruik.

Acceptabel: Ik ga dit doen omdat ik mijn eigen visie wil ontwikkelen en hier werk bij kan maken.

Realistisch: Mijn doel is iniedergeval één dit is goed te doen.

Tijdgebonden: Zomer vakantie en volgend schooljaar

2. In de zomer vakantie ga ik onderzoek doen naar natuurlijke pigmenten en hoe deze op elkaar reageren. Hiermee wil ik 4 verschillende kunstwerken gaan maken.

Specifiek: In de zomer vakantie ga ik 4 verschillende kunstwerken maken waarbij ik natuurlijke pigmenten gebruik.

Meetbaar: Ik ga 4 kunstwerken maken waarbij ik onderzoek doe naar de verschillende natuurlijke pigmenten en hoe deze op elkaar reageren.

Acceptabel: Ik zal verslag doen van dit onderzoek.

Realistisch:In de zomervakantie heb ik genoeg tijd om 4 werken te maken.

Tijdgebonden: In de zomer vakantie.

Interpersoonlijk competent.

Ik wil meer contacten leggen in de kunstwereld.

Deze periode heb ik al gekeken naar verschillende expositiemogelijkheden. In de zomervakantie of in het nieuwe schooljaar wil ik vaker mijn werk exposeren.

Daarnaast wil ik mijn eigen ideeen/ mening over kunst goed onder woorden kunnen brengen.

Leerdoelen

1. In de zomervakantie ga ik op zoek naar ten minste één plek om mijn werk te exposeren en dit dan ook echt gaan exposeren.

Specifiek: Ik ga op zoek naar ten minste één plek om te exposeren en wil mijn werk dan ook echt daar gaan exposeren.

Meetbaar: Tenminste één expositie mogelijkheid onderzoeken.

Acceptabel: Ik ga verslag doen van de expositie.Ik doe dit om zo mijn netwerk te verbreden.

Realistisch: In de zomervakantie onderzoek ik de mogelijkheden, de expositie zou ook na de zomervakantie kunnen. Dit hangt van de mogelijkheden af.

Tijdgebonden: In de zomer vakantie en volgend schooljaar.

2. Ik ga om te zorgen dat ik beten mijn idee/mening onder woorden kan brengen, mijn werk op facebook posten met een stuk tekst erbij waarin ik uitleg geef. Zo kan ik oefenen op tekst.

Specifiek: Ik ga oefenen op tekst schrijven door werk te laten zien via mijn facebook pagina en hier dan steeds een publiekstekst bij te schrijven.

Meetbaar:Ik ga bij alle vier werken die ik ga maken een tekst schrijven.

Acceptabel: Ik ga dit doen omdat ik zo mijn schrijfvaardigheid kan verbeteren.

Realistisch:

Tijdgebonden: Zomer vakantie en volgend schooljaar.

Omgevingsgericht competent.

Ik wil regelmatig kunst galerieen bezoeken. Deze periode heb ik dat al meer gedaan dan vorige periodes. Maar met wisselende exposities wil ik vaker gaan en daar ook een mening proberen te schrijven over wat ik heb gezien en vergelijkingen maken met eigen werk.

Leerdoelen

1. Ik de zomervakantie en volgend schooljaar wil ik maandelijks gallerieen bezoeken en het getoonde werk analyseren. Dit om meer contacten te leggen, een eigen visie te ontwikkelen en beter te worden in het onder woorden brengen van mijn mening.

Specifiek: Ik ga meer galerieen en exposities bezoeken en het werk analyseren en vergelijken met eigen werk.

Meetbaar: Ik ga minimaal twee galerieen bezoeken waarbij ik het werk analyseer en vergelijk met eigen werk.

Acceptabel: Ik ga dit doen om zo kunstbeschouwing beter onder de knie te krijgen, een eigen visie te ontwikkelen en beter te worden in het onder woorden brengen van mijn eigen mening.

Realistisch:

Tijdgebonden: Zomer vakantie en volgend schooljaar.

2. Ik wil betere bronnen onderzoeken. Bekendende kunstenaars waar veel over te vinden is.

Specifiek: Ik ga bronnen onderzoeken die van goede kwaliteit zijn, daar bedoel ik mee bekende kunstenaars waar veel over te vinden is.

Meetbaar: Ik ga per project twee goede bronnen onderzoeken en deze vergelijken met eigen werk.

Acceptabel: Ik ga dit doen om mijn kennis over kunst te verbreden.

Realistisch: Het is goed te doen om per project twee kunstenaars te onderzoeken.

Tijdgebonden: Volgend schooljaar.

Reflectief competent.

Ik wil vaker en op verschillende manieren op mijzelf reflecteren en dit ook werkelijk opschrijven. Reflecteren doe ik wel automatisch maar schrijf het vaak nog niet op. Hierdoor is het voor een ander minder inzichtelijk hoe mijn groei is geweest.

Daarnaast wil ik sneller met documentatie aan de slag om zo niet aan het einde nog alles te moeten doen.

Leerdoelen.

1.Specifiek: Ik ga op verschillende manieren en na elke opdracht/ project reflecteren op eigen werk.

Meetbaar: Na elk project/ werk dat ik maak.

Acceptabel: Ik ga dit doen om zo makkelijker te kunnen zien of ik mijn leerdoelen haal en om bij te houden wat ik heb geleerd van elke opdracht/project.

Realistisch:

Tijdgebonden:Volgend schooljaar.

2.Specifiek: Ik ga elke week mijn documentatie bijhouden om zo niet aan het einde van de periode nog alles te moeten doen.

Meetbaar: Ik ga elke einde van de week bezig met de documentatie van de projecten. Dus reflecties, competenties, verslagen.

Acceptabel: Ik ga dit doen omdat ik zo meer rust heb aan het einde van de periode.

Realistisch: omdat het elke week maar een klein stukje betreft is dit makkelijk te doen.

Tijdsgebonden:

SWOT

Streangths: Experimenteren met verschillende materialen, Kwalitatief en kwantitatief werk maken.

Weaknesses: teksten schrijven, kwalitatief goede bronnen zoeken.

Oportunities: Willen leren, experimenteren.

Threats: uitstel gedrag


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page